Dear White People

Har precis sett Dear White People och det slår mig hur jävla illa jag betett mig. Jag har gjort black face, har gjort arab face och använt härskartekniker medvetet för att få det jag vill. Jag har även gjort värre saker som jag at the time inte tyckte var så farligt och/eller roligt. Jag ber så mycket om ursäkt.


Ovanstående skrev jag som facebook-status, som jag tog också tog bort efter en minut. Det är förstås sant och mer därtill, men en sån post med offentlig ursäkt är alldeles för enkelt för att komma undan. Som om jag kunde cleara mitt samvete och fortsätta som vanligt efter att ha skrivit ett par snyftrader på internet. Jag är också rädd att jag till och med skulle få sympati av att "modigt hänga ut mig själv" istället för lynchad som jag förtjänar.

Kan jag ursäkta mig med att jag inte visste bättre? Klassiska "ung & dum"? Jag skulle kunna vara sverigedemokraternas favoritblatte som har poserat som hitler, en svart gangster, arabisk terrorist och tyckt att det var skoj. I kontext med white folks som tyckt det var lika roligt. För att inte prata om all sexism, hyckleri och medvetet härskarbeteende på meritlistan. Fan, det är nästan för pinsamt för att bära.

Det känns lite som att jag gjort så jävla mycket dåligt att det inte går att gottgöra. Nästan så att det är lika bra att låta bli att försöka. Är inte det ironiskt? Dåligt samvete över rövbeteende som leder till självförakt som får mig att fortsätta bete mig rövigt för att inte bli oförtjänt omtyckt.

Fan vad arg jag blir på idioter som betett sig som idioter och sen får gullereaktion för att de har skuldkänslor. Jag blir arg på de som potentiellt vill ge mig en kram istället för att slå mig eller säga upp kontakten.
 
Jag tänker inte jämföra mig med någon annans karmapåse som eventuellt är långt mer negativ än min. Om jag ska känna mig duktig bara för att massmördare samexisterar kan jag lika gärna till nästa halloweenfest ha kippa, lösnäsa och polisonglockar. Det är ju bara ett oskyldigt skämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0