Hurra för ensamhället!

Jag sitter och läser min favoritdel i DN just nu - DN. KONTAKTEN! Hurra!
Det är så mycket blandade känslor att läsa detta, jag blir både glad och ledsen samtidigt, lite ångestfylld. Också vemodig. Den här liksom:
"Är en kvinna, 43 år, akademiker, social, sportig, kommunikativ, positiv, energifull, aktiv, kreativ, nyfiken på livet. Vill bilda familj, seriöst."

SERIÖST. Oj, ja hur många ägg har hon kvar i sina stockar månntro? ett par tre stycken at most. Stackars sate, nu är det brått. Tänk att hon också rabblade upp alla egenskaper som skulle kunna uppfattas som intressanta för en eventuell andra hälft. Hon packar liksom in så många adjektiv som möjligt i den lilla lilla presentationen av sig själv. För täcka en så bred yta som möjligt? Går att diskutera hur effektiv denna annonsen kan tänkas vara.


Jag tycker det är roande att dessa sökande kvinnor även graderar sitt utseende, men jobbigast är såna här:

"Jag är en 41-årig kvinna, med ganska bra utseende, somsöker en mörkhårig fin man för ev. förhållande från Sthlms län."

'Ganska bra utseende'. Jag blir bara frustrerad. VEM SKRIVER SÅ? Har hon kasst självförtroende, helt enkelt? Eller tyckte hon att det är lika bra att vara ärlig från början så hon slipper den besvikna minen på första träffen. Jag menar, vem blir intresserad av "ganska bra utseende"? 

Jag måste också nämna att jag älskar dessa män som söker enorma kvinnor. Vanligtvis brukar det finnas ett par annonser som söker XXL-kvinnor, men just i denna dag söker en man från Övriga Sverige en XXXL-kvinna! awesome. Han kanske fryser om vintrarna, har inte råd med värmen? haha.
Det var också en konstant återkommande tant som skickat in annonser hur länge som helst förut, en "lady" som hon kallade sig. Hon sökte efter någon som ville ha tebjudningar med henne eller nåt. Ingen annons från henne idag inte, hon kanske har hittat sin prins albert.
För övrigt brukar det vara rätt många bisexuella killar som söker killar, men aldrig bisexuella killar som söker tjejer? Intressant observation, om jag får säga det själv.


jag ska fortsätta mitt kall och bevaka DN. KONTAKTEN framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0