lägenheten lägenheten

Jag kom att tänka på en grej angående lägenheten i flemingsberg. Den är billig och har fett med bra location, nackdelen är att den är bara något obekväm. Jag visar här med mina great paintskills hur den ser ut på ett ungefär.




Den gröna rektangeln på högra rummets vänstra sida är garderober, den röda rektangeln nere i hallen är "köket", bänkarna och så alltså.
De mörka smala grejerna längst upp är då fönstrena.
De orange reklanglarna är dörrarna och pilarna visar hur dörrarna öppnas. Som man kan se rätt tydligt är det jobbigt med dörrarna där nere till vänster som krockar i varandra och är i vägen hela tiden.
Lägenheten är väldigt uppdelad, det är en tjock betongvägg mellan de två rummen, och man kan knappt höra något mellan dem. Det är bra på ett sätt, mindre bra på ett annat.
Det blir lätt väldigt mörkt, och kvavt.

Min tanke var då att ta bort mittenväggen, för att få ett enda större rum som då skulle vara mer upplyst och luftigt, i och med att luften skulle cirkulera bättre. Det skulle bli ungefär så stort som ett (i mina mått) stort vardagsrum!






Kanske vore det lättare att möblera denna; en säng i ett hörn, matbord vid fönstret etc. Man kanske till och med kunde riva ner väggen mellan hallen och stora rummet, så slapp man krånglet med dörrarna helt! Imagine the possitiblities!





Det skulle bli lite knepigare med eventuella roomies, väldigt lite privacy liksom, men det kanske man kan ta. Kan vara värt ändå. Sen så är det nog inte världens lättaste att få ner en betongvägg heller, särskilt inte om den är bärande, och det vore ju inte helt otroligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0